Tuesday 21 May 2013

YO HOME : APARTMENT MASA HADAPAN?



Seperti entry sebelum ini, kami ada bercakap tentang obsesi kita dengan rekaan masa hadapan. Yo Home ialah konsep rumah masa hadapan dimana ruangan kecil sesebuah apartment boleh digunakan dengan lebih efektik dengan penggunaan perabot boleh lipat. Yo Home ialah ilham Simon Woodroffe, yang juga merupakan pengasas YoTel yang pernah kami paparkan sebelum ini. Seperti Yotel, Yo Home mamaksimakan pengguna ruang yang kecil  bagi memastikan ruang apartment800 kaki persegi seolah-oleh mempunyai ruang yang

lebih besar. Sebagai contoh katil boleh disimpan diatas siling dan bahagian bawahnya kini menjadi ruang tamu. Tab mandi panas pula disorokkan didalam lantai tandas. Dapur pula boleh disorokkan dari pemandangan orang dengan menutup beberapa panel pada dinding. Konsep ini menarik tetapi mungkin hanya sesuai untuk orang bujang. Kalau dah ada anak kebarangkalian eksiden anak tersepit adalah tinggi. 






Laporan asal Yo.Co.Uk 

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...