Thursday 30 May 2013

PALACIO DE SAL : HOTEL DIPERBUAT DARIPADA GARAM


Palacioa de Sal ialah sebuah hotel dan spa yang di Bolivia yang dibina hampir keseluruhannya dengan menggunakan garam. Garam digunakan sebagai bahan binaan utama kerana Palacio de Sal terletak ditengah-tengah dataran garam terbesar di dunia iaitu Salar de Uyuni seluas 10 582 kilomoter persegi! Dinding, perabot dan juga lantai dibuat 100% menggunakan
garam.  Hotel yang ada sekarang mula beroperasi semenjak 2007 dan menawarkan 16 bilik penginapanan. Hampir sejuta bongkah garam digunakan bagi membina hotel ini.  Bayaran penginapan ialah USD 100 sehari. Dengan ketinggian 3650 meter diatas aras lautPalacio de Sal memberikan anda pemandangan dataran garam yang luas dan pemandangan bintang diwaktu malam yang tidak dicemari bandar berdekatan.





Laporan asal Gizmag

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...