Friday 17 May 2013

NADINE : GAUN PENGANTIN TAG PLASTIK PENGIKAT ROTI YANG DIKITAR SEMULA


Stephanie Watson (29) ialah seorang pereka fesyen yang berasal dariTrentham AustraliaBeliau berjanji kepada teman lelaki beliau selama sedekad bahawa beliau hanya akan berkahwin apabila jumlah tag plastik pengikat yang dikumpul sejak sekolah menengah cukup untuk menghasilkan sebuah gaun. Sejak 10 tahun yang lalu beliau mengumpul tag plastik pengikat roti untuk

dijadikan gaun pengantin beliau.  13 Febuari lalu beliau akhirnya berkahwin selepas menghabiskan 300 jam menjahit hampir 10 000 tag pengikat roti pada baju pengantin beliau. Beliau menamakan gaun beliau Nadine sempena jenama roti yang ditemui pada sekeping tag pengikat yang dijahit. So sweet dan sangat mesra alam!



Laporan asal Constructing Nadine via TreeHugger

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...