Friday 17 May 2013

CINEMA WORLD : RESTORAN BERTEMAKAN FILEM DAN SCI-FI DI KOREA SELATAN


Konsep restoran bertemakan filem bukanlah idea yang baru. Frankais Planet Hollywood yang dulu mempunyai lebih100 buah restoran serata dunia kini hanya tinggal 9 buah selepas jatuh bangkrap sebanyak dua kali .Kalau anda seorang oldfag anda mesti ingat restoran Planet Hollywood yang terkenal suatu ketika dahulu. Cinema World terdiri dari
sebuah restoran bertemakan filem dan sebuah muzium memorabilia komik dan filem. Jika anda ke Daegu, Korea Selatan ada sebuah lagi restoran bertemakan filem dan ianya jauh lebih cool.  Ianya dimiliki olehWoong Cho, seorang warga Korea Selatan. Beliau sudah mengumpul memoribilia filem dan komik selama sepuluh tahun dan mendapat ilham membuka restoran Cinema World. Cinema World mempunyai restoran di tingkat dua dan muzium figura aksi di tingkat 3. This is cool. 



Laporan asal Never via Kotaku 

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...