Thursday 20 December 2012

SISTEM PENGANGKUTAN POD BERKOMPUTER DI AMRITSAR


Di bandar suci Sikh Amritsar, sebuah sistem pod berkomputer sedang dibina untuk kegunaan orang awam. Bandar Amritsar yang menempatkan Kuil Emas dilawati jutaan penganut agama Sikh dan oleh sebab itu sebuah sistem pengangkutan awam dari stesen keretapi ke Kuil Emas harus dibina bagi mengurangkan masalah kesesakan yang wujud sekarang. Sistem sepanjang 3 kilometer ini menggunakan pod yang membawa 6 orang pada satu-satu masa dan mempunyai

jumlah keselurugan 200 pod. Ianya dijangka dapat membawa 12 000 setiap jam. Sistem pod ini diambil instead of sistem pengangkutan lain kerana ianya paling mudah untuk dibina pada waktu yang singkat tanpa creating too much disruption. Pod reakaan firma ULTra Global PRTini sudahpun digunakan di Lapangan Terbang Heathrow London sempena Olimpik tahun ini. Untuk sistem di Amritsar beberapa perubahan dilakukan supaya POD yang digunakan boleh berfungsi didalam cuaca panas (sehingga 50 darjah selsius) dan ketika musim hujan monsun India. Sistem ini dijangka siap sepenuhnya pad tahun 2014.

Note to Dato Ali Rustam...... letak ini dekat Melaka YB. Monorel yang tak tahan hujan sekarang kasi bakor je. Boleh? Saya amik komisen 5% untuk dia PRT ini boleh?




Laporan asal 
Architiser

1 comment:

  1. It's fantastic that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our argument made at this place.
    Here is my web site : seo services san diego - is local seo worthwhile

    ReplyDelete

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...