Saturday 22 December 2012

PERUMAHAN SEMENTARA MANGSA TSUNAMI JEPUN


Tsunami Jepun yang berlaku Mac tahun lalu membawa kemusnahan yang sehingga kini masih belum dipulihkan sepenuhnya. Di Onagawasebuah bandar dengan 10 000 orang penduduk,3800 rumah musnah akibat Tsunami. Oleh itu perumahan sementara harus dibina dengan cepat dan murah bagi menempatkan warga
Onagawa yang terjejas. Pihak berkuasa Onagawa membina 186 penempatan sementara menggunakan kontena terpakai. Kontena yang mudah didapati serta mempunyai struktur yang kukuh mempercepatkan pembinaan dengan harga rendah. Ini adalah idea yang bijak serta penyelesaian yang mudah untuk masalah penempatan paska bencana besar. Sesungguhnya ia lebih selesa dari khemah kanvas yang biasa anda lihat di kem pelarian. Syabas Jepun!


 

Laporan asal Onagawa Architecture

1 comment:

  1. Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?

    I mean, what you say is valuable and everything.
    Nevertheless think of if you added some great photos or videos to give your posts more, "pop"!
    Your content is excellent but with pics and clips, this blog could certainly be one of the most beneficial in its niche.
    Excellent blog!
    My blog : seo services chicago

    ReplyDelete

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...