Friday 28 December 2012

REKAAN "MENARA EIFFEL" VERSI ENGLAND YANG GAGAL


Menara Eiffel ialah menara paling ikonik didunia. Jika ke Paris adalah tidak lengkap sekiranya anda tidak melawati menara ciptaan Gustave Eiffel yang sudah berusia lebih 120 tahun ini. Tahukah anda pada tahun 1890, setahun selepas Menara Eiffel siap dibina, pihak England bercadang membina menara Eiffel mereka sendiri di London? Mereka juga mahu mempunyai menara yang ikonik yang dapat menjadi mercu tanda ibu negara England ini. Menara yang akan mereka bina bakal dinamakan The Great Tower of London. Apa yang berlaku disini is kinda like Malaysia dan Singapore lah. Singapore bina Singapore Flyer kita terus "sewa"Wheel of Malaysia. Begitulah rivalry diantara England dan Perancis. Terdapat 68 rekaandihasilkan dari firma jurubina seluruh England. Terdapat rekaan yang aneh dan ada

juga rekaan yang huduh. Menara tinggi tidak pernah dibina di London. Mungkin orang England menyedari tiru meniru ini adalah bangang.







Laporan asal La Boite Verte via IO9

3 comments:

  1. I am regular reader, how are you everybody? This
    post posted at this site is in fact fastidious.
    Also visit my web blog ... seo companies uk

    ReplyDelete
  2. Hola! I just noticed your internet site: Blogger: Green Life.
    . when I was browsing digg.com. It looks as though someone loved your website
    so much they decided to bookmark it. I'll definitely be returning here more often.

    My site: series

    ReplyDelete
  3. Wow! This blog looks exactly like my old one! It's on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

    Feel free to surf to my web page: triceps

    ReplyDelete

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...