Thursday 7 March 2013

CARA PESAWAT LAMA DILUPUSKAN DI NEGERIA


Lapangan Terbang Murtala Mohammed yang terletak di Lagos Nigeria dipenuhi puluhan pesawat yang terbiar. Pesawat ini terbiar kerana sudah tidak lagi layak untuk digunakan akibat usang. Kerana kesempitan wang untuk melupuskannya dengan selamat, pesawat-pesawat ini terbiar selama lebih 10 tahun dan lambakkan ini kini diaggap sebagai mendatangkan masalah keselamatan. Oleh sebab itu kerajaan Nigeria akhirnya
melupuskan sendiri pesawat-pesawat lusuh ini dengan tenaga buruh manual. Serpihan pesawat ini kemudiannya akan dikitar semula untuk kegunaan dalam negeri. 

Inialah cara mereka lupuskan pesawat. Selalunya pesawat dilupuskan menggunkan jengkaut dan jentolak khas. Kerana tak ada duit dan alatan sempurna tenaga tulang empat keratpun boleh!




Laporan asal Times Union

4 comments:

  1. dtg sini. Dah follow. Nuffnag pun dah tekan. thanks sbb sggah blog Nurul :)

    ReplyDelete
  2. eh...ape dia buat tu...pelik koi...

    ReplyDelete
  3. Aw, this was an exceptionally good post. Finding the time and actual effort to create a great article…
    but what can I say… I procrastinate a lot and don't seem to get nearly anything done.

    Also visit my weblog; Tips Puaskan Suami

    ReplyDelete

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...