Sunday 3 March 2013

HOTEL DI TENGAH-TENGAH LADANG ANGGUR

Di Malaysia kita ada projek eco tourism dimana pelancong dibawa tinggal di kawasan perkampungan untuk melihat sendiri bagaimana orang Malaysia hidup. Aku dengar projek sebegini mendapat sambutan pelancong Eropah yang memang terkenal dengan sifat mereka yang sukakan budaya dari shopping. Orang kita bila pergi melancong lebih pentingkan shopping dari experiencing the culture of the place where they go to. Lepas tu sampai negara orang cari Nasi Lemak dan Roti Canai juga. Well i guess that is one difference between us and them.

Di Mendoza Argentina ada satu lagi projek eco tourism tetapi versi elitis. Pelancong boleh melawat kawasan pendalam Argentina dan tinggal didalam kawasan penanaman anggur. Hotel Entre Cielos dibina di dalam ladang anggur. Bilik hotel dibina 5 meter dari

tanah bagi memberikan penginapnya melihat pemandangan ladang anggur dan pergunungan Andes di sekeliling Entre Cielos. Macam best. Wife saya Miss Mean sukakan holiday macam ini. Experiencing the culture and nature at the same time? Aku pula asalkan ada WIFI I'm ok! HAHAHA.. Penginapan di Hotel Entre Cielos bermula dari USD450 semalam. Mahal tetapi ia semestinya unik!






Laporan asal GizMag

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...