Sunday 6 January 2013

MUZIUM PRASEJARAH DI KOREA SELATAN


Muzium biasanya sebuah bangunan yang bosan. Sebagai contoh Muzium Telekom di tengah ibu kota Kuala Lumpur. Nampak macam hidup segan mati takut sakaratul maut betul. Di Korea Selatan ada Jeongok Prehistory Muziumyang nampak sangat moden. Saya gemar melawat muzium tetapi saya yakin golongan muda tak minat ke muzium kerana ianya tidak semenarik pusat membeli belah. I think if we have muzeums that look as cool as Jeongok Prehistory Muzium we can make kids want to go to them. Muzium ini kelihatn seperti
sebuah cacing robot gergasi dengan bentuk yang organik. Rekaan dalamannya juga menggunakan pencahayaan semula jadi dan terang. Tak macam Pusat Sains Negara yang boleh kami katakan sangat malap. So sad. 

Kalau kita tak malu mempunyai kumpulan M-POP yang meniru kumpulan K-POP apa salahnya kita ambik a few tips dari Korea Selatan bagi menghasilkan muzium yang lebih menarik.  



Laporan asal FastCo

No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...