Saturday 1 June 2013

ENGLAND : TOWER OF LONDON


Istana Diraja dan Kubu Diraja, lebih dikenali sebagai Tower of London, adalah sebuah istana bersejarah di tebing utara Sungai Thames di pusat bandar London, England. Ia terletak di dalam Borough London Tower Hamlets, dipisahkan dari pinggir timur batu persegi daripada City of London dengan ruang terbuka yang dikenali sebagai Tower Hill. Ia diasaskan pada penghujung tahun 1066 sebagai sebahagian daripada
penaklukan Norman England. Dibina oleh William Penakluk pada 1078, dan merupakan simbol penindasan, yang dikenakan ke atas London oleh golongan elit pemerintah yang baru. Istana ini telah digunakan sebagai penjara sejak sekurang-kurangnya 1100, walaupun itu bukan tujuan utamanya. Tower of London awal dalam sejarah, ia berkhidmat sebagai kediaman diraja. 























No comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Green Life tidak bertanggungjawab terhadap comment pelawat berunsur lucah, politik mahupun perkauman yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik comment dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Green Life. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik comment sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...